Anglický jazyk 4.A

18.05.2020

Prosím, vyplňujte úkoly dle posloupnosti (nahoře vždy nejnovější) - občas na sebe budou navazovat. Děkuji.


NOVÉ  Present continuous - WH- questions - procvičování 2/2 (zadáno 18.5.)

- vyplň pracovní list  (ZDE)

- pokud nemáš tiskárnu, vyplň na počítači, nebo přepiš do sešitu


!! Vypracovaný úkol vyfoť a pošli na e-mail, nebo Teams (nejdéle do neděle 24.5.) !!


NOVÉ  Present continuous - WH-questions - procvičování 1/2 (zadáno 18.5.)

- utvoř otázky v present continuous ze zadaných slov

- napiš do sešitu English


Příklad:

why / you / study

Why are you studying?                                          -->  why + sloveso být + osoba + sloveso v ing tvaru


1. when / you / leave?

2.  what / she / drink now?

3. where / we / play tennis tonight?

4. what / they / do)?

5. why / you / draw this picture?

Výsledky si zkontroluj ZDE


NOVÉ  Present continuous - WH- questions - zápis do sešitu  (zadáno 18.5.)

Zápis do sešitu English:

WH- questions  (nadpis)

- otázky, které začínají what, who, when, where, why  (+  how)

                    what - co                                 where - kde

                    who - kdo                                why - proč

                    when - kdy                              how - jak


- tato slova mají přednost, píšeme je vždy na úplný začátek otázky

- zbytek otázky tvoříme stejně jako doposud

- nejde na ně odpovědět krátce  (yes/no)


např.     What is she wearing?                                                                         Where are you going?

               She is wearing blue jeans.                                                                    I'm going home.


Present continuous - short answers - procvičování 2/2  (zadáno 11.5.)

- ne vždy máme vyjádřenou osobu pomocí zájmena (she, he, it, we, they, ...)

- musíme si tedy uvědomit, o kom/čem se mluví


Např.           Is Anna sleeping?                          Spí Anna? 

                       Yes, she is.                                      Ano, (ona) spí.         

                               Víme, že Anna je dívka, bude tedy she.

Pozor!

Pokud mluvíme o zvířatech, používáme "to" - it  (v čj máme ta kočka, ten lev, ta sova, ... v AJ je zvíře vždy to)


Napiš odpovědi na otázky do sešitu English a použij správné zájmeno (they, we, she, ...):

1. Is your mum cooking dinner?                                         YES

2. Is the dog biting a bone?                                                  NO

3. Are your friends playing the game with you?             YES

4. Are you and Linda dancing?                                         NO            



Present continuous - short answers - procvičování 1/2  (zadáno 11.5.)

- napiš si do sešitu English datum

- opiš vždy otázku a podle toho, zda je zadáno yes, nebo no napiš odpověď

- otázku napiš na jeden řádek, odpověď pod ní

- vynech řádek a pokračuj


1.  Are you doing your homework?                                     YES

2. Are they watching a film?                                                   NO

3. Is she going to the cinema?                                                NO

4. Tom and Amy, are you playing the guitar?                YES


!! Vypracovaný úkol vyfoť a pošli na e-mail, nebo Teams (nejdéle do neděle 17.5.) !!


Present continuous - short answers  (zadáno 11.5.)

- krátké odpovědi na otázky v přítomném čase průběhovém 

- nastuduj si výklad ZDE

- nalep do sešitu English, nebo přepiš

- pokud máš černobílou tiskárnu, zvýrazni si podle barev tak, jako to mám zvýrazněné já - pomůže Ti to lépe si to 

   zapamatovat a spojit :-)


Present continuous - questions - procvičování  (zadáno 4.5.)

- otevři si sešit English a napiš datum (pozor, už máme nový měsíc - May)

- do sešitu English si opiš vždy větu a pod ní napiš, jak by vypadala otázka

- pod utvořenou otázkou vynech řádek a napiš další větu (aby nebyly všechny věty pod sebou, ale bylo vidět, co k čemu patří)

  1. I am going to the cinema.
  2. We are doing gymnastics.
  3. They are wearing blue jeans.
  4. I am swimming in the sea.
  5. Tom is playing games.


!! Vypracovaný úkol vyfoť a pošli na e-mail, nebo Teams (nejdéle do neděle 10.5.) !!


Present continuous - questions  (zadáno 4.5.)

- už umíme utvořit kladné a záporné věty

- teď se naučíme, jak tvořit otázky

- podívej se na výklad ZDE

- vytiskni a nalep, nebo přepiš do sešitu English


Present continuous - negative form - procvičování  (zadáno 27.4.)

- udělej z kladných vět věty záporné

- pracuj buď do sešitu, nebo vytiskni a vyplň

- pracovní list ZDE


!! Vypracovaný list mi pošli na e-mail nebo Teams (nejdéle do neděle 3.5.) !!


Present continuous - negative form  (zadáno 27.4.)

- už umíme vytvořit kladné věty

- teď se naučíme, jak vyjádřit zápor

- podívej se na výklad ZDE

          - vytiskni a nalep do sešitu English, nebo přepiš


Present continuous  (zadáno 20.4.)

Doplň pracovní list 

   1) napiš vždy sloveso být v příslušném tvaru

   2) napiš sám/sama celou větu v čase přítomném průběhovém (present continuous)

- pracovní list ZDE


Pracovní list doplň buď:

- na počítači a pošli zpět

- vytiskni, vyfoť a pošli zpět

-pod sebe do sešitu vypiš řešení a pošli zpět 


! Na e-mail, nebo Teams (nejdéle do neděle 26.4.) !


Present continuous  (zadáno 20.4.)

= čas přítomný průběhový

- už umíme vytvořit slovesa v "ing tvaru", začneme tedy tvořit celé věty v čase přítomném průběhovém

- nejprve si zopakuj výklad ZDE - kdy tento čas používáme, z čeho se skládá, ...


WocaBee (zadáno 14.4.)

- nový balík na procvičování

- Verbs (slovesa)


ING FORM- procvičování  (zadáno 14.4.)

- podívej se na pracovní list ZDE

- doplň slovesa s koncovkou -ing dle pravidel  (viz. níže zadaný úkol)

!! Vypracovaný list mi pošli na e-mail nebo Teams (nejdéle do neděle 19.4.) !!


Present continuous - ING FORM   (zadáno 14.4.)

- podívej se na výklad ZDE

- dozvíš se, jak tvoříme slovesa s příponou -ing  

                                            (to budeme potřebovat, abychom mohli vytvořit nový čas present continuous)

- pokud máš tiskárnu: 

                - vytiskni a nalep do sešitu English

- pokud nemáš tiskárnu 

              - přepiš jako zápis do sešitu English 

              - udělej nadpis a pokračuj od "pravopisné změny" - povídání před tím vynech


Present continuous - přítomný čas průběhový (zadáno 6.4.)

- podívej se na výklad ZDE

- dozvíš se, co to vůbec čas průběhový je, kdy ho používáme a jak vypadá

- pokud máš doma tiskárnu, vytiskni a nalep do sešitu English

- pokud nemáš tiskárnu, přepiš jako zápis do sešitu English

- prostuduj si materiály a zjisti, jaký je rozdíl mezi present simple, který už umíme a present continuous


V češtině čas průběhový nemáme, proto se Ti to bude zdát hodně těžké. Neboj, vezmeme to krůček po krůčku a všechno se společně naučíme. V angličtině je tento čas důležitý, protože ho budeš mít v dalších ročnících i v čase minulém a budoucím. Proto plň svědomitě úkoly, ať Ti nic neuteče.


NOVÉ Wocabee - test (zadáno 6.4.)

- v úterý 7.4. se spustí test na WocaBee - Unit 5

- test bude přístupný od 7:30 do 20:00


WocaBee (zadáno 30.3.)

- Procvičuj Unit 5 

- příští týden bude další test  :-)


Present simple (zadáno 30.3.)

- slovo v závorce napiš vždy ve správném tvaru

- nezapomeň, že ve 3. osobě čísla jednotného přidáváme na konec -s, nebo -es 


- odkaz ZDE


Wocabee - test - středa (zadáno 23.3.)

- zkušební test na WocaBee minulý týden dopadl dobře, zkusíme tedy ten další "na ostro"

- další test bude ze slovíček - Unit 4

- přístupný bude celou středu od 8:00 - 21:00

- na každou odpověď bude zase 50s 


Verb to be - procvičování (zadáno 23.3.)

- dobrovolné (doporučené)

- ZDE si můžeš procvičit sloveso být pomocí spojování a doplňování


Verb to be - negative form (zadáno 23.3.)

- Pamatuješ si, jak se tvoří zápor? Co musíme vždycky přidat ke slovesu být? 

př.  I am (=I'm) NOT at home.              Já NEjsem doma.

       She is NOT at school.                        Ona NEní ve škole.

- Ke slovesu musíme vždy přidat NOT, abychom utvořili zápornou větu  (to je opakování, to už umíme)

- Vymysli a napiš do sešitu "English" 3 věty, použij pouze sloveso být (I'm not, she is not, ...)

- můžeš používat i zkrácené tvary 

           She is not = She isn't = She's not

- Věty mi v sešitě vyfoť a popros rodiče, aby mi fotku poslali na e-mail (nebo můžeš zkusit využít Microsoft Teams)

- Kdo bude mít věty dobře, získává jedničku


Verb to be - full and short forms (zadáno 23.3.)

- zopakuj si sloveso být (to be) a zkus vyčasovat (I am, You are, ...)

- napiš si časování slovesa na papír a ke každému udělej zkrácený tvar

   př.   I am - I'm

           You are - You're            a tak dál...


- zkontroluj si ZDE 


WocaBee - test Unit 3 (zadáno 16.3., test spuštěn 20.3.)

- v pátek (20.3.) bude spuštěn test - prosím, berte tento jako zkušební, abychom si ověřili, zda vše funguje, jak má a vyzkoušeli práci s aplikací

- test bude přístupný od 7-21h 

- na každou odpověď bude mít žák 50 vteřin

- celkem 10 slovíček


WocaBee (zadáno 16.3.)

- trénování slovíček na WocaBee

- v e-mailu naleznete kód pro přihlášení

- přihlaste se na stránkách https://www.wocabee.app/ 


Weather (zadáno 13.3.)

Učebnice str. 56

- Popiš, co všechno vidíš na obrázku

- Uměl bys některá slovíčka i napsat? Vyzkoušej.

Str. 57/ cv. 1

- pust si nahrávku (online), poslouchej a opakuj nahlas slovíčka

- pust si nahrávku znovu a očísluj podle toho, jak jdou slovíčka za sebou

English notebook 

- viz. učebnice str. 57/cv. 2

- do školního sešitu (English) si napiš dva sloupečky - Weather, Natural features (nezapomeň napsat datum!)

- nová slovíčka rozděl podle toho, zda jde o počasí (weather), nebo o přírodní prvky (natural features)

Workbook str. 48

- celá strana

Mgr. Jana Eibová
ZŠ SNP
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky