Anglický jazyk 4.A
Prosím, vyplňujte úkoly dle posloupnosti (nahoře vždy nejnovější) - občas na sebe budou navazovat. Děkuji.
NOVÉ Present continuous - WH- questions - procvičování 2/2 (zadáno 18.5.)
- vyplň pracovní list (ZDE)
- pokud nemáš tiskárnu, vyplň na počítači, nebo přepiš do sešitu
!! Vypracovaný úkol vyfoť a pošli na e-mail, nebo Teams (nejdéle do neděle 24.5.) !!
NOVÉ Present continuous - WH-questions - procvičování 1/2 (zadáno 18.5.)
- utvoř otázky v present continuous ze zadaných slov
- napiš do sešitu English
Příklad:
why / you / study
Why are you studying? --> why + sloveso být + osoba + sloveso v ing tvaru
1. when / you / leave?
2. what / she / drink now?
3. where / we / play tennis tonight?
4. what / they / do)?
5. why / you / draw this picture?
Výsledky si zkontroluj ZDE
NOVÉ Present continuous - WH- questions - zápis do sešitu (zadáno 18.5.)
Zápis do sešitu English:
WH- questions (nadpis)
- otázky, které začínají what, who, when, where, why (+ how)
what - co where - kde
who - kdo why - proč
when - kdy how - jak
- tato slova mají přednost, píšeme je vždy na úplný začátek otázky
- zbytek otázky tvoříme stejně jako doposud
- nejde na ně odpovědět krátce (yes/no)
např. What is she wearing? Where are you going?
She is wearing blue jeans. I'm going home.
Present continuous - short answers - procvičování 2/2 (zadáno 11.5.)
- ne vždy máme vyjádřenou osobu pomocí zájmena (she, he, it, we, they, ...)
- musíme si tedy uvědomit, o kom/čem se mluví
Např. Is Anna sleeping? Spí Anna?
Yes, she is. Ano, (ona) spí.
Víme, že Anna je dívka, bude tedy she.
Pozor!
Pokud mluvíme o zvířatech, používáme "to" - it (v čj máme ta kočka, ten lev, ta sova, ... v AJ je zvíře vždy to)
Napiš odpovědi na otázky do sešitu English a použij správné zájmeno (they, we, she, ...):
1. Is your mum cooking dinner? YES
2. Is the dog biting a bone? NO
3. Are your friends playing the game with you? YES
4. Are you and Linda dancing? NO
Present continuous - short answers - procvičování 1/2 (zadáno 11.5.)
- napiš si do sešitu English datum
- opiš vždy otázku a podle toho, zda je zadáno yes, nebo no napiš odpověď
- otázku napiš na jeden řádek, odpověď pod ní
- vynech řádek a pokračuj
1. Are you doing your homework? YES
2. Are they watching a film? NO
3. Is she going to the cinema? NO
4. Tom and Amy, are you playing the guitar? YES
!! Vypracovaný úkol vyfoť a pošli na e-mail, nebo Teams (nejdéle do neděle 17.5.) !!
Present continuous - short answers (zadáno 11.5.)
- krátké odpovědi na otázky v přítomném čase průběhovém
- nastuduj si výklad ZDE
- nalep do sešitu English, nebo přepiš
- pokud máš černobílou tiskárnu, zvýrazni si podle barev tak, jako to mám zvýrazněné já - pomůže Ti to lépe si to
zapamatovat a spojit :-)
Present continuous - questions - procvičování (zadáno 4.5.)
- otevři si sešit English a napiš datum (pozor, už máme nový měsíc - May)
- do sešitu English si opiš vždy větu a pod ní napiš, jak by vypadala otázka
- pod utvořenou otázkou vynech řádek a napiš další větu (aby nebyly všechny věty pod sebou, ale bylo vidět, co k čemu patří)
- I am going to the cinema.
- We are doing gymnastics.
- They are wearing blue jeans.
- I am swimming in the sea.
- Tom is playing games.
!! Vypracovaný úkol vyfoť a pošli na e-mail, nebo Teams (nejdéle do neděle 10.5.) !!
Present continuous - questions (zadáno 4.5.)
- už umíme utvořit kladné a záporné věty
- teď se naučíme, jak tvořit otázky
- podívej se na výklad ZDE
- vytiskni a nalep, nebo přepiš do sešitu English
Present continuous - negative form - procvičování (zadáno 27.4.)
- udělej z kladných vět věty záporné
- pracuj buď do sešitu, nebo vytiskni a vyplň
- pracovní list ZDE
!! Vypracovaný list mi pošli na e-mail nebo Teams (nejdéle do neděle 3.5.) !!
Present continuous - negative form (zadáno 27.4.)
- už umíme vytvořit kladné věty
- teď se naučíme, jak vyjádřit zápor
- podívej se na výklad ZDE
- vytiskni a nalep do sešitu English, nebo přepiš
Present continuous (zadáno 20.4.)
Doplň pracovní list
1) napiš vždy sloveso být v příslušném tvaru
2) napiš sám/sama celou větu v čase přítomném průběhovém (present continuous)
- pracovní list ZDE
Pracovní list doplň buď:
- na počítači a pošli zpět
- vytiskni, vyfoť a pošli zpět
-pod sebe do sešitu vypiš řešení a pošli zpět
! Na e-mail, nebo Teams (nejdéle do neděle 26.4.) !
Present continuous (zadáno 20.4.)
= čas přítomný průběhový
- už umíme vytvořit slovesa v "ing tvaru", začneme tedy tvořit celé věty v čase přítomném průběhovém
- nejprve si zopakuj výklad ZDE - kdy tento čas používáme, z čeho se skládá, ...
WocaBee (zadáno 14.4.)
- nový balík na procvičování
- Verbs (slovesa)
ING FORM- procvičování (zadáno 14.4.)
- podívej se na pracovní list ZDE
- doplň slovesa s koncovkou -ing dle pravidel (viz. níže zadaný úkol)
!! Vypracovaný list mi pošli na e-mail nebo Teams (nejdéle do neděle 19.4.) !!
Present continuous - ING FORM (zadáno 14.4.)
- podívej se na výklad ZDE
- dozvíš se, jak tvoříme slovesa s příponou -ing
(to budeme potřebovat, abychom mohli vytvořit nový čas - present continuous)
- pokud máš tiskárnu:
- vytiskni a nalep do sešitu English
- pokud nemáš tiskárnu
- přepiš jako zápis do sešitu English
- udělej nadpis a pokračuj od "pravopisné změny" - povídání před tím vynech
Present continuous - přítomný čas průběhový (zadáno 6.4.)
- podívej se na výklad ZDE
- dozvíš se, co to vůbec čas průběhový je, kdy ho používáme a jak vypadá
- pokud máš doma tiskárnu, vytiskni a nalep do sešitu English
- pokud nemáš tiskárnu, přepiš jako zápis do sešitu English
- prostuduj si materiály a zjisti, jaký je rozdíl mezi present simple, který už umíme a present continuous
V češtině čas průběhový nemáme, proto se Ti to bude zdát hodně těžké. Neboj, vezmeme to krůček po krůčku a všechno se společně naučíme. V angličtině je tento čas důležitý, protože ho budeš mít v dalších ročnících i v čase minulém a budoucím. Proto plň svědomitě úkoly, ať Ti nic neuteče.
NOVÉ Wocabee - test (zadáno 6.4.)
- v úterý 7.4. se spustí test na WocaBee - Unit 5
- test bude přístupný od 7:30 do 20:00
WocaBee (zadáno 30.3.)
- Procvičuj Unit 5
- příští týden bude další test :-)
Present simple (zadáno 30.3.)
- slovo v závorce napiš vždy ve správném tvaru
- nezapomeň, že ve 3. osobě čísla jednotného přidáváme na konec -s, nebo -es
- odkaz ZDE
Wocabee - test - středa (zadáno 23.3.)
- zkušební test na WocaBee minulý týden dopadl dobře, zkusíme tedy ten další "na ostro"
- další test bude ze slovíček - Unit 4
- přístupný bude celou středu od 8:00 - 21:00
- na každou odpověď bude zase 50s
Verb to be - procvičování (zadáno 23.3.)
- dobrovolné (doporučené)
- ZDE si můžeš procvičit sloveso být pomocí spojování a doplňování
Verb to be - negative form (zadáno 23.3.)
- Pamatuješ si, jak se tvoří zápor? Co musíme vždycky přidat ke slovesu být?
př. I am (=I'm) NOT at home. Já NEjsem doma.
She is NOT at school. Ona NEní ve škole.
- Ke slovesu musíme vždy přidat NOT, abychom utvořili zápornou větu (to je opakování, to už umíme)
- Vymysli a napiš do sešitu "English" 3 věty, použij pouze sloveso být (I'm not, she is not, ...)
- můžeš používat i zkrácené tvary
She is not = She isn't = She's not
- Věty mi v sešitě vyfoť a popros rodiče, aby mi fotku poslali na e-mail (nebo můžeš zkusit využít Microsoft Teams)
- Kdo bude mít věty dobře, získává jedničku
Verb to be - full and short forms (zadáno 23.3.)
- zopakuj si sloveso být (to be) a zkus vyčasovat (I am, You are, ...)
- napiš si časování slovesa na papír a ke každému udělej zkrácený tvar
př. I am - I'm
You are - You're a tak dál...
- zkontroluj si ZDE
WocaBee - test Unit 3 (zadáno 16.3., test spuštěn 20.3.)
- v pátek (20.3.) bude spuštěn test - prosím, berte tento jako zkušební, abychom si ověřili, zda vše funguje, jak má a vyzkoušeli práci s aplikací
- test bude přístupný od 7-21h
- na každou odpověď bude mít žák 50 vteřin
- celkem 10 slovíček
WocaBee (zadáno 16.3.)
- trénování slovíček na WocaBee
- v e-mailu naleznete kód pro přihlášení
- přihlaste se na stránkách https://www.wocabee.app/
Weather (zadáno 13.3.)
Učebnice str. 56
- Popiš, co všechno vidíš na obrázku
- Uměl bys některá slovíčka i napsat? Vyzkoušej.
Str. 57/ cv. 1
- pust si nahrávku (online), poslouchej a opakuj nahlas slovíčka
- pust si nahrávku znovu a očísluj podle toho, jak jdou slovíčka za sebou
English notebook
- viz. učebnice str. 57/cv. 2
- do školního sešitu (English) si napiš dva sloupečky - Weather, Natural features (nezapomeň napsat datum!)
- nová slovíčka rozděl podle toho, zda jde o počasí (weather), nebo o přírodní prvky (natural features)
Workbook str. 48
- celá strana